05 May 2009

Setiap Saat Yang Berlalu...

The All Knowing, The Omniscient, The Restrainer, The Straightener..

Tiada Pengakhiran Untuk Perpisahan

Q : Hmm kenapa blog ini berwajah baru?

A : Kerana diri ini akan melalui saat peralihan..

Q : Peralihan apekah itu?

A : Hmm.. Tah la.. Rasa cam da xde sape kat sisi pasni.. Kalo berlaku ape2 lagi mayb akan keseorangan.. So kene bersedia.. Tak nak berharap lagi..

Q : Kenapa memilih tema warna hitam?

A : Sebenarnya agak tersirat.. Biarlah rahsia..

Q : Ada ucapan?

A : Kepada semua insan2 yang telah banyak membantu diri ini melalui saat carefree, saat kegelapan, saat kejatuhan, saat kebangkitan, saat tercedera, saat gembira dan juga saat peralihan.. Senang cerita setiap saat yang berlalu.. Terima kasih.. Hanya Allah sahaja yang boleh membalas jasa kalian.. Bla bla bla~

Q : Minta maaf kita tak cukup masa.. Tolong pendekkan ucapan..

A : Maksud seorang teman adalah orang yang sentiasa bersama tidak kira ketika susah atau senang.. Terima kasih banyak2 terutama kepada seorang insan yang sentiasa menemani diri ini melalui setiap saat-saat itu.. Terima kasih kerana sanggup meluangkan masa yang berharga untuk membimbing diri ini yang hina..

Q : Kata-kata terakhir untuk insan tersebut?

A : Sebenarnya saya menangis bila dia cakap "pasni miza plak yg kene bimbing adik2".. Tp baru2 ni dia mengulangi ayat yang sama.. Kali ini saya xnak nangis dah.. Saya sangat menghargai pertemuan ini dan menghitung hari saat perpisahan.. Dan saya apabila perpisahan itu datang, saya tidak akan menangisi kerana saya saya dah cuba buat yang terbaik untuk menghargai segalanya yang terbaik.. InsyaAllah..

Q : Mesti sedihkan..

A : Agak la..

Q : Adekah anda kurang senyum disebabkan hal ini?

A : Xde la.. Terover senyum ada la.. Huhu.. Cuma rasa cam xleh senyum macam dulu lagi.. Tah la.. Kemana diriku yang ceria menghilangkan diri.. Mayb hati ini tak sembuh sepenuhnya lagi.. Ya Allah bantu diri ini mengatasi prob ini..

Q : Anda ni pelik..

A : Biasalah dah ramai cakap..


"Mahukah kutunjukkan kepadamu semua tentang orang yang diharamkan masuk neraka atau tidak akan dimasukkan ke dalamnya? Yaitu seorang sahabat yang akrab, suka membantu, mudah melakukan apa saja."

Diriwayatkan oleh Tirmidzi dalam Shifatul-Qiyamah no. 2488


5 comments:

banat @ saffa @ hazwani said...

You are not alone adik, akak akan selalu menziarah, insyaAllah, kalau Dia memberi kemudahan.Akak juga akan sentiasa tidak ada masa bermula awal July nanti, mohon Dia permudahkan segalanya..

Adik, semoga terus thabat di jalanNya. Ingat, kalau tercedera, parah atau tidak, perlu segera mencari ubatnya, bimbang nanti cedera itu tak akan pulih.

salam sayang!!!

Adawiyah said...

Assalamu'alaikum... Anti nak gi overseas atau negeri lain untuk sambung studies ke?

cLoVer4miza said...

Waalaikumusalam..
Hehe rupenye entry ni wat org slh fhm.. ramai gak tny huhu.. Ana stay je kat sini, tp org lain yg nk pergi..

Faridrashidi said...

Salam,

Wahh, dah berwajah hitam ya. Apapun terima kasih atas ucapan.

.Nana. said...

Senyumlah di kala berduka kerana ia menunjukkan ketabahan hati dalam menempuh ujian -Nya..
smile always!!
;)